knitwithjulia.blogg.se

Maj månad

Publicerad 2015-05-25 19:21:33 i Livet,

 
Första dagen i skolan fick vi äntligen våra studentmössor. Är serri helt kär i min och trivs verkligen bisarrt bra i den. Önskar att alla kunde använda dom lite varje dag istället för bara en enda dag...
 
 
Här är ett av stickningsprojekten jag haft under maj! En schal med dubbel mosstickning i underbar blå som stickas i hampa. Den stickas på stickor 3,5 så det tar sin lilla tid innan det slutgiltiga resultatet kommer komam men den är grann. 
 
 
I samma veva som mitt liv brakade samman totalt och försatte mitt liv i en total kris hade vi förberedelse inför första maj. Jag pratade inför alla som var där och tvingades ta mig själv i kragen. 
 
Sen två dagar senare var det dags för 1 maj tåg som i år blev väldigt rosa för min del. Det var kul då jag var arrangör för UF:s räkning och var där länge innan och joxa. Kul att höra Julia Bahner och Soraya Post och alla fantastiska kommunpolitiker som Sanna och Tibbe prata. Kul var oxå att vara talkörsansvarig vilket innebar att jag ansvarade för talkören och höll i megafon hela tåget. Brukar ju skrika extremt mycket alla år men har aldrig gått emd meg förut och det blir ju så stelt när man är helt överhiped vilekt jag är men inte får med sig folk. 
 
 
Hanna-häng aka 95 % av min vakna tid sån lifesaver
 
 
Så mycket selfies denna månaden
 
 
Jag åkte hem över kristi himmelsfärd vilket blev så extremt skönt och så extremt jobbigt. Var ute med båten vilket var kul iallafall.
 
 
Och när jag kom hem åt jag pannkakor med Celine aka också lifesaver denna månaden. 
 
 
Vi firade den sista torsdagsfesten EVER vilket jag skrev om för bara någon dag sen. 
 
 
Och idag har faktiskt varit ett framsteg för mig då det var första gången jag lagade lite mat också för nöjes skull. Har inte haft någon energi till något och framförallt inte till mat. Lifesaver nummer tre är forever Billys Pan Pizza
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lever på en ö på Sveriges västkust men född och uppvuxen söder om Söder. Dagarna spenderar jag mestadels i skolan men resten av tiden är jag med vänner, min pojkvän, stickar och engagerar mig i Unga Feminister!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela