knitwithjulia.blogg.se

Dag tre i Havanna

Publicerad 2015-05-05 19:27:00 i På Havet, På resande fot,

När vi blivit lite vänner med Havanna så tog vi en taxi lite längre ut, till kyrkogården där över en miljard ligger begravna. Fidel Castro kommer begravas där och då kommer stora delar av de närliggande områdena rivas för paraden. Så konstigt att vi har tidningar som skriver det medans de som bor där är intet ont anande. Vi dissade kyrkogården och åt på ett konstigt ställe istället. As always blev vi otroligt inspanade av en snubbe som aldrig slutade stirra på oss. Först kom han fram till Hanna och frågade om nummer, sen fem min senare gjorde han samma med mig. Var väldigt trött på kisskatt-kulturen vid det här laget.
Mysigt häng
Hanna & jag
Något som man är oförskämt van vid med att gå på Öckerö är allt gött häng man har i hamnarna med folk. De här vinkade in oss och vi satt och pratade och hade lite gött häng. Egentligen hade killarna en musiklektion så vi lyssnade på dem och de var så sjukt duktiga!
Sen ville Hanna till havet och när vi kom dit ville vi ha glass
Så vi åkte till Havannas kändaste glasställe, det var gött och gott. Så konstigt att vi kunde köpa direkt medans det var flera kvarters kö för kubanerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lever på en ö på Sveriges västkust men född och uppvuxen söder om Söder. Dagarna spenderar jag mestadels i skolan men resten av tiden är jag med vänner, min pojkvän, stickar och engagerar mig i Unga Feminister!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela