knitwithjulia.blogg.se

En dag utanför Havanna

Publicerad 2015-06-01 20:28:00 i På resande fot,

I varje hamn gör vi alltid en utflykt. På Kuba åker DSG-klasser alltid ut till tre olika byar. De första två var ganska vanliga. De såg ut lite som ovan.
Den tredje byn heter Las terrazas och är ett de-forestationprojekt. Något som många inte vet om Kuba är att det här är något man jobbat jättemycket med över hela landet och ökat procentdelen skog med typ 10-20 procent
Vi fick mat! Ekologisk kyckling med ris och bönor! Så gott!
Vi tog ett dopp tills regnet kom
Och vi sökte skydd i restaurangen
 
 
 
Sen såg vi oss runt om i byn. När jag beskriver byn för folk här uppe beskriver jag den som så man tänker sig Bamses kullar. Gröna kullar och visst är de otroliga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lever på en ö på Sveriges västkust men född och uppvuxen söder om Söder. Dagarna spenderar jag mestadels i skolan men resten av tiden är jag med vänner, min pojkvän, stickar och engagerar mig i Unga Feminister!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela