knitwithjulia.blogg.se

Dag ett i Havanna

Publicerad 2015-04-21 01:17:48 i På Havet, På resande fot,

 
Första dagen i Havanna hade vi vakt ombord. Vi hade alltså inte tillåtelse att gå iland för vi skulle jobba. Jag minns att jag klättrade upp och lackade i brammen och taggade. Andra dan i hamn fick vi iallafall till slut säga hejdå till fartygsvakt Frida och gå iland!
 
 
Såhär såg det förövrigt ut i hamnen där vi låg
 
 
Första stoppet var att växla våra Euro till den kubanska turistvalutan
 
 
För att sen ba njuta till 110 procent av amazing Havanna
 
 
Älskade gatukonsten
 
 
Tog en kokosnöt helt casual med min bästis
 
 
Ramlade in i en Santeria-butik och blev bästis på knackig spanska med ägarn
 
 
Minns inte riktigt sen vad som hände, gissar att vi köpte cigarrer?

Kommentarer

Postat av: Sandra Lundin

Publicerad 2015-04-23 16:41:35

Alltså, Havanna! Vill också dit så himlans, himlans mycket ju.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lever på en ö på Sveriges västkust men född och uppvuxen söder om Söder. Dagarna spenderar jag mestadels i skolan men resten av tiden är jag med vänner, min pojkvän, stickar och engagerar mig i Unga Feminister!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela